libreria specializzata in arte e architettura
english

email/login

password

ricordami su questo computer

invia


Hai dimenticato la tua password?
inserisci il tuo email/login qui sotto e riceverai la password all'indirizzo indicato.

invia

chiudi

ricerca avanzata

chiudi

OFFERTA DEL GIORNO

Giuseppe Puglia il Bastaro. Il naturalismo classicizzato nella Roma di Urbano VIII

Presentazione di Erich Schleier.
San Casciano V.P., 2013; br., cm 21x28.

prezzo di copertina: € 77.00

Giuseppe Puglia il Bastaro. Il naturalismo classicizzato nella Roma di Urbano VIII

Costo totale: € 77.00 € 127.00 aggiungi al carrello carrello

Libri compresi nell'offerta:

Giuseppe Puglia il Bastaro. Il naturalismo classicizzato nella Roma di Urbano VIII

Presentazione di Erich Schleier.
San Casciano V.P., 2013; br., cm 21x28.

OMAGGIO (prezzo di copertina: € 77.00)

Giuseppe Puglia il Bastaro. Il naturalismo classicizzato nella Roma di Urbano VIII

Pinacoteca Vaticana. Nella pittura l'espressione del messaggio divino, nella luce la radice della creazione pittorica

Milano, 1992; ril., pp. 471, ill. col., tavv. col., cm 33x30,5.

OMAGGIO (prezzo di copertina: € 50.00)

Pinacoteca Vaticana. Nella pittura l'espressione del messaggio divino, nella luce la radice della creazione pittorica

chiudi

Henry Moore and the Venus figurines. Art and human identity

Edizioni Espera

Traduzione di Matrone M.
Testo Inglese.
Roma, 2023; br., pp. 216, ill. b/n, cm 17x24.

ISBN: 88-99847-52-5 - EAN13: 9788899847524

Soggetto: Pittura,Saggi (Arte o Architettura),Scultura

Periodo: 1800-1960 (XIX-XX) Moderno,1960- Contemporaneo

Testo in: testo in  inglese  

Peso: 0 kg


Henry Moore’s profound interest in the art of prehistory touched on many different aspects, from his early studies on and drawings of small sculptures and bas-reliefs of female creatures known as Palaeolithic Venuses (1926), to ‘Primitive Art’ (1941), written a few months after the bombing of London, and finally to Three Standing Figures (1948), Seated Woman (1958) and Three Quarter Figure (1961). The thread of passionate and continuous coherence that intertwines Moore’s interest in primitive art with his own art, from drawings to grandiose sculptures, unfolded over his entire life, permeating his in-depth research into human identity. Following Moore’s research, we reach back into the first archaeological discoveries in the second half of the 19th century, and the hostility and radical opposition the existence of human beings living thousands of years apart, and their art, aroused in the academic and religious environments.
At the time of Moore’s first drawings, these positions were still dominant – only recently, have we started to consider an age so far back in time as Deep History, our own Deep History –, which contrasted with what Moore had always sensed. For instance, drawing from his own identity as an artist and a human being, Moore never perceived any discontinuation with first human beings’ existence and art. To him, ‘Art is a universal continuous activity with no separation between past and present’.

COMPRA ANCHE



OFFERTE E PROMOZIONI
€ 36.10
€ 38.00 -5%

spedito in 24h


design e realizzazione: Vincent Wolterbeek / analisi e programmazione: Rocco Barisci

Interessato ai nostri libri?

Allora iscriviti alla nostra newsletter!
Sarai informato delle nostre novità, potrai comunque cancellarti quando desideri.

modulo di iscrizione