libreria specializzata in arte e architettura
english

email/login

password

ricordami su questo computer

invia


Hai dimenticato la tua password?
inserisci il tuo email/login qui sotto e riceverai la password all'indirizzo indicato.

invia

chiudi

FB googleplus
ricerca avanzata

chiudi

OFFERTA DEL GIORNO

Bernardo Strozzi (1582-1644). La conquista del colore

Genova, Palazzo Lomellino, 11 ottobre 2019 - 12 gennaio 2020.
A cura di Orlando A. e Sanguineti D.
Genova, 2019; br., pp. 400, ill. b/n e col., tavv. col., cm 21x28.

prezzo di copertina: € 50.00

Bernardo Strozzi (1582-1644). La conquista del colore

Costo totale: € 50.00 € 293.93 aggiungi al carrello carrello

Libri compresi nell'offerta:

Bernardo Strozzi (1582-1644). La conquista del colore

Genova, Palazzo Lomellino, 11 ottobre 2019 - 12 gennaio 2020.
A cura di Orlando A. e Sanguineti D.
Genova, 2019; br., pp. 400, ill. b/n e col., tavv. col., cm 21x28.

OMAGGIO (prezzo di copertina: € 50.00)

Bernardo Strozzi (1582-1644). La conquista del colore

Thomas Gainsborough (1727-1788)

Ferrara, Palazzo dei Diamanti, 7 giugno - 30 agosto 1998.
Ferrara, 1998; ril. in tela, pp. 244, 98 ill. b/n, 90 tavv. col., cm 23x30.

OMAGGIO (prezzo di copertina: € 55.00)

Thomas Gainsborough (1727-1788)

Da Canaletto a Constable. Vedute di Città e di Campagna dallo Yale Center For British Art

Ferrara, Palazzo dei Diamanti, 25 febbraio - 20 maggio 2001.
Ferrara, 2001; br., pp. 198, 60 tavv. col., cm 23x30.

OMAGGIO (prezzo di copertina: € 44.93)

Da Canaletto a Constable. Vedute di Città e di Campagna dallo Yale Center For British Art

Il cubismo. Rivoluzione e tradizione

Ferrara, Palazzo dei Diamanti, 3 ottobre 2004 - 9 gennaio 2005.
Ferrara, 2004; br., pp. 311, ill. b/n e col., 90 tavv. col. num. n.t., cm 23x31.

OMAGGIO (prezzo di copertina: € 50.00)

Il cubismo. Rivoluzione e tradizione

Miró. La terra

Ferrara, Palazzo dei Diamanti, 17 febbraio - 25 maggio 2008.
Ferrara, 2008; br., pp. 224, 68 ill. b/n, 82 ill. col., tavv. col., cm 23,5x30,5.

OMAGGIO (prezzo di copertina: € 47.00)

Miró. La terra

Da Braque a Kandinsky e Chagall. Aimè Maeght e i Suoi Artisti

Ferrara, Palazzo dei Diamanti, 27 febbraio - 2 giugno 2010.
Traduzione di Archer M.
Ferrara, 2010; br., pp. 192, ill. b/n e col., tavv., cm 23,5x31.

OMAGGIO (prezzo di copertina: € 47.00)

Da Braque a Kandinsky e Chagall. Aimè Maeght e i Suoi Artisti

chiudi

Geminiani Studies

Ut Orpheus Edizioni

A cura di Hogwood C.
Bologna, 2013; br., pp. 524, cm 17x24.
(Ad Parnassum Studies. 6).

collana: Ad Parnassum Studies

ISBN: 88-8109-479-7 - EAN13: 9788881094790

Soggetto: Musica

Testo in: testo in  italiano  

Peso: 1.71 kg


Sixteen essays by international scholars celebrate the 250th anniversary of Francesco Geminiani (1687-1762), star pupil of Corelli and composer, performer and teacher in Paris, London and Dublin, who for many years was ranked as the equal of Handel. His compositions moved far beyond Corelli's model (to include theatre music, sonatas for cello and keyboard works) and later in his life he supported his aesthetic style with treatises on violin and guitar playing, good taste, accompaniment and composition. He published all his output in the most elegant style via engravers and music sellers in Paris, Amsterdam and London, and constantly revised and rewrote earlier works in new and often expanded formats. This legacy is analysed and placed in context within the various national styles current in Europe, and the enormous influence of his treatise The Art of Playing on the Violin is positioned in a continuum which extends to Ivan Galamian. Outside music these studies examine the effect of Freemasonry on Geminiani's career, and his frequent recourse to law to defend his rights. On his own admission, Geminiani preferred dealing in fine art to playing the violin - a claim always derided by earlier writers, but in fact easily defended by newly available evidence of his highly successful sales. The reception of Geminiani's music is also re-assessed and his apparent decline in public favour is explained; many new sources contradict the accepted and dismissive opinions of Charles Burney and John Hawkins, and the supportive enthusiasm of his main British advocate, Charles Avison, is given its rightful position. Questions of present-day performance values are also contrasted with Geminiani's philosophy, and many leads presented for the future investigation of this enigmatic but individual genius.

COMPRA ANCHE



OFFERTE E PROMOZIONI
€ 113.05
€ 119.00 -5%

spedito in 24h


design e realizzazione: Vincent Wolterbeek / analisi e programmazione: Rocco Barisci