Alphonse Mucha
Firenze, Spedale degli Innocenti, 30 ottobre 2023 - 28 febbraio 2024.
A cura di Sato T.
Milano, 2023; cartonato, pp. 208, 100 ill. col., cm 24x28.
prezzo di copertina: € 35.00
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Libri compresi nell'offerta:
Alphonse Mucha
Firenze, Spedale degli Innocenti, 30 ottobre 2023 - 28 febbraio 2024.
A cura di Sato T.
Milano, 2023; cartonato, pp. 208, 100 ill. col., cm 24x28.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 35.00)
Thomas Gainsborough (1727-1788)
Ferrara, Palazzo dei Diamanti, 7 giugno - 30 agosto 1998.
Ferrara, 1998; ril. in tela, pp. 244, 98 ill. b/n, 90 tavv. col., cm 23x30.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 55.00)
Da Canaletto a Constable. Vedute di Città e di Campagna dallo Yale Center For British Art
Ferrara, Palazzo dei Diamanti, 25 febbraio - 20 maggio 2001.
Ferrara, 2001; br., pp. 198, 60 tavv. col., cm 23x30.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 44.93)
Il cubismo. Rivoluzione e tradizione
Ferrara, Palazzo dei Diamanti, 3 ottobre 2004 - 9 gennaio 2005.
Ferrara, 2004; br., pp. 311, ill. b/n e col., 90 tavv. col. num. n.t., cm 23x31.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 50.00)
Miró. La terra
Ferrara, Palazzo dei Diamanti, 17 febbraio - 25 maggio 2008.
Ferrara, 2008; br., pp. 224, 68 ill. b/n, 82 ill. col., tavv. col., cm 23,5x30,5.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 47.00)
Da Braque a Kandinsky e Chagall. Aimè Maeght e i Suoi Artisti
Ferrara, Palazzo dei Diamanti, 27 febbraio - 2 giugno 2010.
Traduzione di Archer M.
Ferrara, 2010; br., pp. 192, ill. b/n e col., tavv., cm 23,5x31.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 47.00)
Louise Bourgeois. Blue Days and Pink Days
Jerry Gorovoy - Pandora Tabatabai Asbaghi
Fondazione Prada
Milano, Fondazione Prada, 15 maggio - 20 luglio 1997.
Testo critico di Paulo Herkenhoff.
Testo Inglese.
Milano, 2018; br., pp. 326, ill. b/n, tavv. b/n, cm 24x30.
ISBN: 88-87029-05-9 - EAN13: 9788887029055
Soggetto: Saggi (Arte o Architettura),Scultura e Arti Decorative - Monografie
Periodo: 1800-1960 (XIX-XX) Moderno,1960- Contemporaneo
Extra: Arte Francese
Testo in:
Peso: 1.63 kg
Taken together, these works expand her theme of sewing as a metaphor for healing and reparation. The act of mending and joining by the thread, is itself a symbol of fragility and time, to achieve a psychological inner piece and wholeness. Her new sculptures made of clothes continue her preoccupation with architecture, the body and the immediacy of memory.
The exhibition revolves around different bodies of works. A group of Spider (1996) of gigantic size, which meaning and function the artist identifies with the memory of her youth, are intended as an ode to her mother. Cell (Clothes) (1996) and Spider (1997) are closed architectural structures of connected doors or woven iron fences. Furnished with sculptures made by the artist and combined with objects belonging to the artist, they create territories of the ?inescapable? full of psychological resonance. Untitled (1996) is a series of recent sculptures made of clothes, some of which date back to when she was five years old. The garments, which form a diary of her life, hang from steel poles, combining some more figurative with more abstract forms. The Couples II e Single III (1996), life sized figures made of cloth, continue Bourgeois?s exploration of ?the one and the other?. Works such as In Respite (1993) and Sutures (1993), made of iron pole-structures, carrying big spools of thread, needles and rubber appendices, deal with memory and the continuous flow of time.
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