Gio. Benedetto Castiglione Genovese. Il Grechetto a Roma. Committenza e opere
A cura di Orlando Anna e Francesco Rotatori.
Genova, 2023; br., pp. 304, ill. col., cm 23x29.
prezzo di copertina: € 150.00
|
Libri compresi nell'offerta:
Gio. Benedetto Castiglione Genovese. Il Grechetto a Roma. Committenza e opere
A cura di Orlando Anna e Francesco Rotatori.
Genova, 2023; br., pp. 304, ill. col., cm 23x29.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 150.00)
Giovan Antonio Dosio Da San Gimignano Architetto e Scultor Fiorentino tra Roma, Firenze e Napoli
A cura di Emanuele Barletti.
Fotografie di BACHerin Paolo e Saverio De Meo.
Prima edizione 2011.
Firenze, 2011; ril., pp. 844, ill. b/n e col., tavv., cm 24x28,5.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 98.00)
Vincenzo Meucci
Co-Editore: Cassa di Risparmio di Firenze.
Firenze, 2015; cartonato, pp. 304, ill. col., cm 25x29,5.
(Arte).
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 50.00)
Gherardo Bosio. Opera Completa 1927-1941
Firenze, 2016; br., pp. 368, ill. b/n e col., cm 23x28.
(Architetti del Novecento. Storia e archivi).
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 60.00)
Sebastiano del Piombo and the Sacred Image. Mediating the Divine in the Age of Reform
Marsha Libina
Brepols Publishers
Testo Inglese.
Turnhout, 2022; ril., pp. 270, 121 ill. col., cm 22x28.
(Arts and the Sacred. 7).
collana: Arts and the Sacred
ISBN: 2-503-59475-1 - EAN13: 9782503594750
Soggetto: Pittura,Pittura e Disegno - Monografie
Periodo: 1400-1800 (XV-XVIII) Rinascimento
Testo in:
Peso: 1 kg
This volume presents an in-depth exploration of how Sebastiano's experiments with the sacred image - like Michelangelo's - were formulated in response to the early years of Catholic reform. The years preceding the Council of Trent saw the rise of divisive investigations into the repercussions of an increasingly mediated knowledge of the divine. Libina reveals how these concerns converge in Sebastiano's new language of devotional painting, which embraces an aesthetic of figural stillness, isolation and psychological detachment. At a moment when religious debates and questions about the role of image-based devotion took center stage, Sebastiano's work offered a reflection on what it meant to view and meditate on the body of Christ in the Renaissance altarpiece.

