libreria specializzata in arte e architettura
english

email/login

password

ricordami su questo computer

invia


Hai dimenticato la tua password?
inserisci il tuo email/login qui sotto e riceverai la password all'indirizzo indicato.

invia

chiudi

ricerca avanzata

chiudi

OFFERTA DEL GIORNO

L'ora dello spettatore. Come le immagini ci usano.

A cura di M. Di Monte e Gennari Santori F.
Roma, 2020; br., pp. 264, ill. col., cm 21x27.

prezzo di copertina: € n.d.

L'ora dello spettatore. Come le immagini ci usano.

Costo totale: € 40.00 € 147.00 aggiungi al carrello carrello

Libri compresi nell'offerta:

L'ora dello spettatore. Come le immagini ci usano.

A cura di M. Di Monte e Gennari Santori F.
Roma, 2020; br., pp. 264, ill. col., cm 21x27.

OMAGGIO (prezzo di copertina: € n.d.)

L'ora dello spettatore. Come le immagini ci usano.

Caravaggio. La Bottega del Genio

Roma, Museo Nazionale del Palazzo di Venezia - Sale Quattrocentesche, 22 dicembre 2010 - 29 maggio 2011.
A cura di Falucci C.
Roma, 2010; br., pp. 118, ill. b/n e col., tavv., cm 24x28.
(Cataloghi Mostre. 49).

OMAGGIO (prezzo di copertina: € 48.00)

Caravaggio. La Bottega del Genio

Caravaggio. La Cappella Contarelli

Roma, Palazzo Venezia, 10 marzo - 15 ottobre 2011.
A cura di M. Cardinali e De Ruggieri M. B.
Roma, 2011; br., pp. 150, 60 ill. b/n, 60 ill. col., 60 tavv. b/n, tavv. col., cm 24x28.
(Cataloghi Mostre. 50).

OMAGGIO (prezzo di copertina: € 59.00)

Caravaggio. La Cappella Contarelli

chiudi

Virtual Restoration 3.1. Architecture Principles and Methods for Virtual Archaeological Reconstruction of Ancient Monuments

Libreria Editrice L'Erma di Bretschneider

Testo Inglese.
Roma, 2024; br., pp. 386, 113 ill. b/n, 75 ill. col., cm 17x24.
(Studia Archaeologica. 263).

collana: Studia Archaeologica.

ISBN: 88-913-3330-1 - EAN13: 9788891333308

Testo in: testo in  inglese  

Peso: 0 kg


This volume is the third in a series of books dedicated to Virtual Restoration and specifically the first dedicated to architecture, or rather to the reconstructive study of ancient monuments. Within the discipline, virtual restoration of ancient buildings is certainly the most complex field of application, as it encompasses all sectors of virtual restoration. This includes mosaics, frescoes, painted plaster, and stucco, sculptures and plastic works, wooden works for roofing, and ceramics (roof tiles, bricks, and tiles, etc.). Each area has its own autonomous intervention methodologies, which are combined to create the complete three-dimensional reconstruction of the building. This book illustrates all aspects and issues related to virtual reconstructions of ancient buildings through 28 specific case studies. The aim is to propose a correct use of digital visualization of an ancient monument, showcasing the sources used for 3D reconstruction. It explicates the logical process followed in reconstructing various hypotheses, and in the most controversial case studies, it proposes different reconstruction hypotheses or one for each chronological phase of the ancient object under study for reconstruction.

COMPRA ANCHE



OFFERTE E PROMOZIONI
€ 256.50
€ 270.00 -5%

spedito in 2/3 sett.


design e realizzazione: Vincent Wolterbeek / analisi e programmazione: Rocco Barisci