Felice Palma. Massa 1583-1625. Collezione / Collection.
Testi di Andrei Cristina, Ciarlo Nicola, Federici Fabrizio, Claudio Casini e Sara Ragni.
Testo Italiano e Inglese.
Pontedera, 2024; ril. in cofanetto, pp. 289, ill. b/n e col., tavv. b/n e col., cm 24,5x34.
(L'Oro Bianco. Straordinari Dimenticati. The White Gold Forgotten Masters).
prezzo di copertina: € 160.00
|
Libri compresi nell'offerta:
Felice Palma. Massa 1583-1625. Collezione / Collection.
Testi di Andrei Cristina, Ciarlo Nicola, Federici Fabrizio, Claudio Casini e Sara Ragni.
Testo Italiano e Inglese.
Pontedera, 2024; ril. in cofanetto, pp. 289, ill. b/n e col., tavv. b/n e col., cm 24,5x34.
(L'Oro Bianco. Straordinari Dimenticati. The White Gold Forgotten Masters).
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 160.00)
Le botteghe del marmo
Testo Italiano e Inglese.
Ospedaletto, 1992; ril., pp. 153, 10 ill. b/n, 60 ill. col., cm 24x29.
(Immagine).
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 34.49)
Museo Stefano Bardini. I Bronzetti e gli Oggetti d'Uso in Bronzo
A cura di Nesi A.
Firenze, 2009; br., pp. 191, 102 ill. b/n, 7 ill. col., cm 17x24,5.
(Museo Stefano Bardini).
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 30.00)
Bronzetti e Rilievi dal XV al XVIII Secolo
Bologna, 2015; 2 voll., ril. in cofanetto, pp. 729, ill., tavv. col., cm 21,5x30,5.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 90.00)
Lucìe
Nicola Samorì
Produzioni Nero
Roma, 2022; ril., pp. 140, ill. col., cm 11x17.
ISBN: 88-8056-134-0 - EAN13: 9788880561347
Soggetto: Collezioni,Pittura,Pittura e Disegno - Monografie,Saggi (Arte o Architettura)
Testo in:
Peso: 0.672 kg
Working between Mannerism and Informal Art, Samorì destroys figuration, erases it, literally dis-figures it, engaging in a fight with the history of painting and a confrontation with representation, challenged by the pictorial matter. His subjects are altered, deformed by the artist, who uses this material to form (or destroy) physical connotations, expressions, and entire body parts.
Lucia, to whom the exhibition is dedicated, is present in many forms: Samorì beheads her, blinds her, dazzles her, even stabs her neck with a paintbrush. The artist's intervention also includes other women, using paint to deform them and to change the perception of the viewer, who is constantly forced to wonder what the meaning of this butchery is. Samorì does not give his subjects any rest, he tortures them but doesn't allow them to die. He comes as close as possible to death, imposing on his characters an endless suffering, because it is precisely in the deepest pain, in the eternal resistance, that the pathos of this works is manifested.
Daniele Amato € 19.00
€ 20.00 -5 %
Fabio Gigante € 25.65
€ 27.00 -5 %
Marco Cassini € 14.25
€ 15.00 -5 %
Quante strade. Bob Dylan e il mezzo secolo di «Blowin'in the wind»
Incantevole Puglia. Fra arte, storia e natura. [Edizione Italiana e Inglese]

Archeologia a Pietrabbondante. Vol. 2: Ricerche e studi 2010-2022
X Seminario della Scuola di Dottorato in Archeologia (SSDA 2023)
Un triangolo per la libertà. La riconquista dell'Umbria nel 1860
