Alphonse Mucha
Firenze, Spedale degli Innocenti, 30 ottobre 2023 - 28 febbraio 2024.
A cura di Sato T.
Milano, 2023; cartonato, pp. 208, 100 ill. col., cm 24x28.
prezzo di copertina: € 35.00
|
Libri compresi nell'offerta:
Alphonse Mucha
Firenze, Spedale degli Innocenti, 30 ottobre 2023 - 28 febbraio 2024.
A cura di Sato T.
Milano, 2023; cartonato, pp. 208, 100 ill. col., cm 24x28.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 35.00)
Thomas Gainsborough (1727-1788)
Ferrara, Palazzo dei Diamanti, 7 giugno - 30 agosto 1998.
Ferrara, 1998; ril. in tela, pp. 244, 98 ill. b/n, 90 tavv. col., cm 23x30.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 55.00)
Da Canaletto a Constable. Vedute di Città e di Campagna dallo Yale Center For British Art
Ferrara, Palazzo dei Diamanti, 25 febbraio - 20 maggio 2001.
Ferrara, 2001; br., pp. 198, 60 tavv. col., cm 23x30.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 44.93)
Il cubismo. Rivoluzione e tradizione
Ferrara, Palazzo dei Diamanti, 3 ottobre 2004 - 9 gennaio 2005.
Ferrara, 2004; br., pp. 311, ill. b/n e col., 90 tavv. col. num. n.t., cm 23x31.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 50.00)
Miró. La terra
Ferrara, Palazzo dei Diamanti, 17 febbraio - 25 maggio 2008.
Ferrara, 2008; br., pp. 224, 68 ill. b/n, 82 ill. col., tavv. col., cm 23,5x30,5.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 47.00)
Da Braque a Kandinsky e Chagall. Aimè Maeght e i Suoi Artisti
Ferrara, Palazzo dei Diamanti, 27 febbraio - 2 giugno 2010.
Traduzione di Archer M.
Ferrara, 2010; br., pp. 192, ill. b/n e col., tavv., cm 23,5x31.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 47.00)
Mapping English Teaching in Germany: Charting New Pathways Towards Global Englishes
Nishizaki Mona
Edizioni dell'Orso
Testo Inglese.
Alessandria, 2024; br., pp. 140, cm 17x24.
(Lingue Straniere e Università 11).
collana: Lingue Straniere e Università 11
ISBN: 88-3613-530-7 - EAN13: 9788836135301
Testo in:
Peso: 0 kg
This book delves into the educational policies of German secondary schools, exploring how they have adapted to meet the needs of English learners in the 21st century. Through detailed content analysis, I map Germany's English language teaching policies onto the global English language teaching framework, evaluating key elements of the respective curricula. Overall, it is evident that the objectives of English language teaching in German secondary schools align with the demands of contemporary English learners, with an emphasis on communicative competence. English is clearly recognized as the global medium of communication, and its relevance for students is consistently underscored.
However, a deeper examination of the conceptualization and implementation of communicative competence reveals a strong adherence to standard English norms, with an emphasis on linguistic accuracy that does not align with the realities of communication in English as a lingua franca. Furthermore, while the policy documents stress the importance of developing cultural sensitivity and awareness, their descriptions of learning content and evaluation criteria rarely extend beyond a basic understanding of culture, often limited to the nation-states of native English-speaking countries.
This analysis exposes a critical gap between the conceptualization of learning goals, which position English as a global language, and the practical implementation of these goals in the classroom. This disconnect poses a significant challenge in providing German students with a realistic and relevant preparation for using English in an increasingly interconnected world.
Baia grande. La pialassa Baiona ultima frontiera per una valle salmastra
Eremi del Lazio meridionale. Guida ai luoghi di culto rupestri
Konrad. Per quanto un'oca allunghi il collo non diventerà mai un cigno