Boldini e la Moda.
Ferrara, Palazzo dei Diamanti, 16 febbraio - 2 giugno 2019.
A cura di Barbara Guidi e Guidi B.
Traduzione di Archer M.
Contributi di Virginia Hill.
Ferrara, 2019; ril., pp. 296, ill. b/n e col., cm 24x28.
prezzo di copertina: € n.d.
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Libri compresi nell'offerta:
Boldini e la Moda.
Ferrara, Palazzo dei Diamanti, 16 febbraio - 2 giugno 2019.
A cura di Barbara Guidi e Guidi B.
Traduzione di Archer M.
Contributi di Virginia Hill.
Ferrara, 2019; ril., pp. 296, ill. b/n e col., cm 24x28.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € n.d.)
Le nuove boutique. Moda e design
Traduzione di Barcatta L.
Viareggio, 2005; ril., pp. 189, ill. col., tavv. col., cm 24,5x29.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 43.00)
Donna. Immagini del femminile da Boldini a oggi
Pescara, Museo d'Arte Moderna Vittoria Colonna, 20 ottobre 2005 - 23 gennaio 2006.
Milano, 2005; br., pp. 120, ill., cm 23x27.
(Biblioteca d'Arte).
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 28.00)
Miss Bell. Un dipinto di Giovanni Boldini nel Museo delle raccolte Frugone di Genova
A cura di Giubilei M. F. e Maione S.
Illustrazioni di Scuderi L.
Montecatini Terme, 2007; br., pp. 40, ill., cm 15x21.
(Sogno Intorno all'Opera. 8).
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 12.00)
Alta Moda, Grande Teatro
Torino, Venaria Reale, 29 marzo - 14 settembre 2014.
A cura di Capella M.
Torino, 2014; ril., pp. 184, ill. b/n e col., tavv., cm 17,5x25.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 22.00)
Corporate Splendour. A Typological, Iconographic and Social Approach to Civic Group Portraits in Brabant 1585-1800
Wolters Van Der Wey
Brepols Publishers
Testo Inglese.
Turnhout, 2013; ril. in tela, pp. 450, 150 ill. b/n, cm 19x25.
(Pictura Nova (PICT)).
collana: Pictura Nova (PICT)
ISBN: 2-503-55037-1 - EAN13: 9782503550374
Soggetto: Pittura,Saggi (Arte o Architettura)
Periodo: 1400-1800 (XV-XVIII) Rinascimento
Testo in:
Peso: 1.71 kg
The paintings present a wide variety of compositional types and integrated iconographic elements. Monumental life-size portraits coexist with small scale representations. At the same time, there is a clear differentiation in typology according to the city where they were produced. Along with the formal analysis, attention is paid to the material-technical genesis of these compositions, combining in some cases visual observation with scientific imagery and archival evidence. Also the question why patrons would order a group portrait, and how to interpret such 'corporate splendour', is dealt with, making use of the richly collected contemporary documents, which permit to contextualize the portraits and, in some cases, reconstruct their original habitat. They thus shed light on a number of factors that were involved in the realization of Brabantine civic group portraits: the type of patrons and their socio-economic and political position; the immediate cause for ordering a group portrait; the artists called upon; the prices and terms of payment; and the destination - (semi)public / private, sacral / secular - of the paintings.????
Federico Montaldo € 16.15
€ 17.00 -5 %
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