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L'ora dello spettatore. Come le immagini ci usano.

A cura di M. Di Monte e Gennari Santori F.
Roma, 2020; br., pp. 264, ill. col., cm 21x27.

prezzo di copertina: € n.d.

L'ora dello spettatore. Come le immagini ci usano.

Costo totale: € 40.00 € 147.00 aggiungi al carrello carrello

Libri compresi nell'offerta:

L'ora dello spettatore. Come le immagini ci usano.

A cura di M. Di Monte e Gennari Santori F.
Roma, 2020; br., pp. 264, ill. col., cm 21x27.

OMAGGIO (prezzo di copertina: € n.d.)

L'ora dello spettatore. Come le immagini ci usano.

Caravaggio. La Bottega del Genio

Roma, Museo Nazionale del Palazzo di Venezia - Sale Quattrocentesche, 22 dicembre 2010 - 29 maggio 2011.
A cura di Falucci C.
Roma, 2010; br., pp. 118, ill. b/n e col., tavv., cm 24x28.
(Cataloghi Mostre. 49).

OMAGGIO (prezzo di copertina: € 48.00)

Caravaggio. La Bottega del Genio

Caravaggio. La Cappella Contarelli

Roma, Palazzo Venezia, 10 marzo - 15 ottobre 2011.
A cura di M. Cardinali e De Ruggieri M. B.
Roma, 2011; br., pp. 150, 60 ill. b/n, 60 ill. col., 60 tavv. b/n, tavv. col., cm 24x28.
(Cataloghi Mostre. 50).

OMAGGIO (prezzo di copertina: € 59.00)

Caravaggio. La Cappella Contarelli

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Vested voices 2. Creating with transvestism: from Bertolucci to Boccaccio

Angelo Longo Editore

A cura di Pedriali F. G. e Riccobono R.
Testo Italiano e Inglese.
Ravenna, 2007; br., pp. 160, ill., cm 17x24.
(Il Portico. Sezione Materiali Letterari. 141).

collana: Il Portico. Sezione Materiali Letterari

ISBN: 88-8063-549-2 - EAN13: 9788880635499

Soggetto: Saggi (Arte o Architettura)

Testo in: testi in  inglese, italiano  testi in  inglese, italiano  

Peso: 0.3 kg


Prefacing voices, by F.G. Pedriali and R. Riccobono - B. Luciano, The Transcultural / Transvestite Gaze of the Italian Cinema of the '90s: Soldini, Özpetek, Bertolucci - N. Pireddu, Passing for Europe: Linguistic Transvestism and Transnational Identities in Marani's "Nuova grammatica finlandese " - C. Gubbiotti, Travestitismo d'avanguardia - C. Nocentini, "Saio o bikini? Vada per l'armatura". Esplorazioni di guardaroba del Calvino degli anni '50 - R. Riccobono, Vestirsi, svestirsi, travestirsi: arte e gioco della voce pavesiana - S. Wood, Re-dressing the Balance: Gender and Genre in Elsa Morante - F.G. Pedriali, Onnipotenziali e monacati: Manzoni, Verga, Gadda - T. Stein, "Gender" e classicismo nelle rime di Antonio Tebaldeo - J. Usher, Age Concern in Petrarch - S. Barsella, Travestimento autorale e autorità narrativa nella cornice del "Decameron".


For Thomas More Utopia is an existential, social, political ideal place we all aim to reach. But it is an island. It is that island that one will reach if one embarks on a trip, by sea, by land, by outer space (and here a glimpse of Fellini's 8 e 1/2 springs to mind). A trip that is illusory, as Utopia cannot be reached - and indeed no-one ever will reach it, because, in fact, it has already been lost. We have all been there, each of us has already experienced it. Utopia thus rests in the past and not in the future, and so our trip to this Edenic place (the place of the original unity, but also the time when we were in congruent communication with our most authentic Self, the god within us: when we were, in Gadda's words, omnipotent) must be a trip backwards. A return trip to and through the fathers and mothers, not to reach unity again, but to accept its loss, returning to ourselves as healed as one can be, if ever can be, but with awareness. It is exactly in this return trip that the essence of this volume lies - a trip backwards in time and through artistic efforts. A trip within the self, to deconstruct and reconstruct the self. So that it may come to terms with the Self. Thus utopia (strictly in small letters) can be destabilised as lay, as democratically part of us all - ultimately as nostalgia.

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