Arturo Martini. I capolavori
Treviso, Museo “luigi Bailo”, 31 marzo - 30 luglio 2023.
A cura di Stringa Nico e Fabrizio Malachin.
Cornuda, 2023; br., pp. 278, ill. col., cm 23x29.
prezzo di copertina: € 33.00
|
Libri compresi nell'offerta:
Arturo Martini. I capolavori
Treviso, Museo “luigi Bailo”, 31 marzo - 30 luglio 2023.
A cura di Stringa Nico e Fabrizio Malachin.
Cornuda, 2023; br., pp. 278, ill. col., cm 23x29.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 33.00)
Studi su Arturo Martini. Per Ofelia
A cura di Matteo Ceriana e Claudia Gian Ferrari.
Milano, Atti del Covegno, 19 maggio 2008.
Milano, 2009; br., pp. 136, 97 ill. b/n, cm 17x24.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 29.00)
Canova. L'invenzione della gloria. Disegni, dipinti e sculture.
Genova, Palazzo Reale, 16 aprile - 24 luglio 2016.
A cura di Giuliana Ericani e Franceasco Leone.
Roma, 2016; br., pp. 306, ill. col., tavv. col., cm 23x30.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 35.00)
Silver-Stained Roundels and Unipartite Panels before the French Revolution. Flanders, Vol. 5: Medium-Sized Panels and Fragments of Large Stained-Glass Windows
Brepols Publishers
Testo Inglese.
Turnhout, 2021; ril., pp. 750, 500 ill. col., cm 21,5x28.
(Corpus Vitrearum Belgium Checklists. 5).
collana: Corpus Vitrearum Belgium Checklists
ISBN: 2-503-59382-8 - EAN13: 9782503593821
Soggetto: Arte Vetraria,Pittura
Periodo: 1400-1800 (XV-XVIII) Rinascimento
Testo in:
Peso: 3.973 kg
The present volume contains the panels and fragments encountered and researched by the authors since they started their research more than thirty years ago. Many of these panels and fragments are totally unknown to the public as they have never been displayed, nor published. Nevertheless they demonstrate an important aspect of stained-glass production and stained-glass conservation. Where large windows in churches are well known to the public, it is often forgotten that even more stained glass was created for dwellings of the noble or patricians, house chapels, guild rooms, smaller spaces in abbeys, etc. It also became clear that virtually no glass was thrown away and larger fragments and panes were recycled as 'stop gaps' or integrated in composite panels, the so called 'vitraux d'antiquaires'. Furthermore archaeological sites nearly always reveal quite small pieces of glass, which could not be used for repairs or as 'cullet' in the glass production cycle. A selection of these archaeological finds is also presented in this volume. At the end of this volume 'Addenda' to the previous volumes are also added.

Juna e il diamante perduto di Paire. La ninfa di Efram. Vol. 2
Il Cavalier Malosso. Un artista cremonese alla corte dei Farnese
Gli Eredi dei Macchiaioli. Da Silvestro Lega a Plinio Nomellini
La colonna sonora delle nostre vite. Canzoni di lotta del XX Secolo
Il restauro e la cura dell'albero. Mauro Civita tra vita e opere
