Gio. Benedetto Castiglione Genovese. Il Grechetto a Roma. Committenza e opere
A cura di Orlando Anna e Francesco Rotatori.
Genova, 2023; br., pp. 304, ill. col., cm 23x29.
prezzo di copertina: € 150.00
|
Libri compresi nell'offerta:
Gio. Benedetto Castiglione Genovese. Il Grechetto a Roma. Committenza e opere
A cura di Orlando Anna e Francesco Rotatori.
Genova, 2023; br., pp. 304, ill. col., cm 23x29.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 150.00)
Giovan Antonio Dosio Da San Gimignano Architetto e Scultor Fiorentino tra Roma, Firenze e Napoli
A cura di Emanuele Barletti.
Fotografie di BACHerin Paolo e Saverio De Meo.
Prima edizione 2011.
Firenze, 2011; ril., pp. 844, ill. b/n e col., tavv., cm 24x28,5.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 98.00)
Vincenzo Meucci
Co-Editore: Cassa di Risparmio di Firenze.
Firenze, 2015; cartonato, pp. 304, ill. col., cm 25x29,5.
(Arte).
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 50.00)
Gherardo Bosio. Opera Completa 1927-1941
Firenze, 2016; br., pp. 368, ill. b/n e col., cm 23x28.
(Architetti del Novecento. Storia e archivi).
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 60.00)
Riemenschneider in Situ
Harvey Miller Publishers
A cura di Katherine M. Boivin e Gregory C. Bryda.
Testo Inglese.
London, 2022; ril., pp. 320, 180 ill. col., cm 22x30.
(Vistas. 5).
collana: Vistas
ISBN: 1-912554-45-3 - EAN13: 9781912554454
Soggetto: Arte del Legno (Cornice, Intaglio, Mobili..),Scultura e Arti Decorative - Monografie
Periodo: 1400-1800 (XV-XVIII) Rinascimento
Testo in:
Peso: 1.69 kg
Riemenschneider in Situ presents the newest research on the work of one of the most famous late medieval and early Renaissance sculptors, Tilman Riemenschneider. Moving beyond questions of style, date, and workshop practice, this volume investigates the sculptor's programs across the south German region of Franconia that survive in situ, within the particular contexts for which they were designed and in which they were originally experienced. In shifting the focus from fragmentary pieces in museum collections to extant installations in their original church settings, the volume contributes to a wave of scholarship interested in reanimating medieval artistic ensembles by considering them as complex visual environments. Together, the authors-conservators, museum professionals, and art historians-provide an essential and overdue study of Riemenschneider's best-preserved pieces, while also making an important, collaborative addition to the broader discipline of pre-modern art history.

