libreria specializzata in arte e architettura
english

email/login

password

ricordami su questo computer

invia


Hai dimenticato la tua password?
inserisci il tuo email/login qui sotto e riceverai la password all'indirizzo indicato.

invia

chiudi

ricerca avanzata

chiudi

OFFERTA DEL GIORNO

L'ora dello spettatore. Come le immagini ci usano.

A cura di M. Di Monte e Gennari Santori F.
Roma, 2020; br., pp. 264, ill. col., cm 21x27.

prezzo di copertina: € n.d.

L'ora dello spettatore. Come le immagini ci usano.

Costo totale: € 40.00 € 147.00 aggiungi al carrello carrello

Libri compresi nell'offerta:

L'ora dello spettatore. Come le immagini ci usano.

A cura di M. Di Monte e Gennari Santori F.
Roma, 2020; br., pp. 264, ill. col., cm 21x27.

OMAGGIO (prezzo di copertina: € n.d.)

L'ora dello spettatore. Come le immagini ci usano.

Caravaggio. La Bottega del Genio

Roma, Museo Nazionale del Palazzo di Venezia - Sale Quattrocentesche, 22 dicembre 2010 - 29 maggio 2011.
A cura di Falucci C.
Roma, 2010; br., pp. 118, ill. b/n e col., tavv., cm 24x28.
(Cataloghi Mostre. 49).

OMAGGIO (prezzo di copertina: € 48.00)

Caravaggio. La Bottega del Genio

Caravaggio. La Cappella Contarelli

Roma, Palazzo Venezia, 10 marzo - 15 ottobre 2011.
A cura di M. Cardinali e De Ruggieri M. B.
Roma, 2011; br., pp. 150, 60 ill. b/n, 60 ill. col., 60 tavv. b/n, tavv. col., cm 24x28.
(Cataloghi Mostre. 50).

OMAGGIO (prezzo di copertina: € 59.00)

Caravaggio. La Cappella Contarelli

chiudi

Armin Lorenz Gerold

Mousse Publishing

Texts by Armin Lorenz Gerold, Lori. E. Allen, Anna Barfuss, Alejandro Alonso Díaz, Shahin Zarinbal.
Testo Inglese.
Milano, 2021; br., pp. 112, ill. col., cm 19x24.

ISBN: 88-6749-476-7 - EAN13: 9788867494767

Soggetto: Pittura e Disegno - Monografie,Saggi (Arte o Architettura)

Periodo: 1960- Contemporaneo

Testo in: testo in  inglese  

Peso: 1.13 kg


"There is such a spontaneous but rich dialogue between image and sound that I sometimes forget which come first, as an idea. Did I actually 'see' the image before? Or did the idea that it would resonate come because I had a sound in mind that made me recognize it as an image?"-Armin Lorenz Gerold in conversation with Lori E. Allen

"Listening is a form of understanding, too. It is not passive perception; it is highly selective and arbitrary. When we listen, we pay attention; we dissect the words that we hear, their meanings, sensations, tone, ring and shape, internally, in our minds. We may notice the effect of specifics sounds on out physical body. We may shiver, contract, wink or raise our brows. Listening connects to our rationality as much as it cultivates our emotional response to what or who we are listening to in a particular moment. It could be a person, it could be the city, it could be as plain as water.

Listing is a paradox, which requires distance as much as it requires the idea of closeness-perceptual proximity through fundamental remoteness. In Manuel, Armin Lorenz Gerold is interested in the potential this paradox can reveal: to create a sensual space in which the unknown territory could suddenly, once again, become more interesting than a map of worn-out paths."-Shahin Zarinbal

COMPRA ANCHE



OFFERTE E PROMOZIONI
€ 17.10
€ 18.00 -5%

spedito in 24h


design e realizzazione: Vincent Wolterbeek / analisi e programmazione: Rocco Barisci