L'ora dello spettatore. Come le immagini ci usano.
A cura di M. Di Monte e Gennari Santori F.
Roma, 2020; br., pp. 264, ill. col., cm 21x27.
prezzo di copertina: € n.d.
|
Libri compresi nell'offerta:
L'ora dello spettatore. Come le immagini ci usano.
A cura di M. Di Monte e Gennari Santori F.
Roma, 2020; br., pp. 264, ill. col., cm 21x27.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € n.d.)
Caravaggio. La Bottega del Genio
Roma, Museo Nazionale del Palazzo di Venezia - Sale Quattrocentesche, 22 dicembre 2010 - 29 maggio 2011.
A cura di Falucci C.
Roma, 2010; br., pp. 118, ill. b/n e col., tavv., cm 24x28.
(Cataloghi Mostre. 49).
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 48.00)
Caravaggio. La Cappella Contarelli
Roma, Palazzo Venezia, 10 marzo - 15 ottobre 2011.
A cura di M. Cardinali e De Ruggieri M. B.
Roma, 2011; br., pp. 150, 60 ill. b/n, 60 ill. col., 60 tavv. b/n, tavv. col., cm 24x28.
(Cataloghi Mostre. 50).
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 59.00)
Armin Lorenz Gerold
Mousse Publishing
Texts by Armin Lorenz Gerold, Lori. E. Allen, Anna Barfuss, Alejandro Alonso Díaz, Shahin Zarinbal.
Testo Inglese.
Milano, 2021; br., pp. 112, ill. col., cm 19x24.
ISBN: 88-6749-476-7 - EAN13: 9788867494767
Soggetto: Pittura e Disegno - Monografie,Saggi (Arte o Architettura)
Periodo: 1960- Contemporaneo
Testo in:
Peso: 1.13 kg
"Listening is a form of understanding, too. It is not passive perception; it is highly selective and arbitrary. When we listen, we pay attention; we dissect the words that we hear, their meanings, sensations, tone, ring and shape, internally, in our minds. We may notice the effect of specifics sounds on out physical body. We may shiver, contract, wink or raise our brows. Listening connects to our rationality as much as it cultivates our emotional response to what or who we are listening to in a particular moment. It could be a person, it could be the city, it could be as plain as water.
Listing is a paradox, which requires distance as much as it requires the idea of closeness-perceptual proximity through fundamental remoteness. In Manuel, Armin Lorenz Gerold is interested in the potential this paradox can reveal: to create a sensual space in which the unknown territory could suddenly, once again, become more interesting than a map of worn-out paths."-Shahin Zarinbal
![](https://www.libroco.it/images/in_attesa.gif)
Quante strade. Bob Dylan e il mezzo secolo di «Blowin'in the wind»
La Dimora di Penelope. Itaca: appunti di una storia archeologica
![](https://www.libroco.it/images/logo_pagamenti.jpg)