Giovanni Boldini. Il Piacere
Rovereto, Mart, 14 novembre 2020 - 28 febbraio 2021.
A cura di Beatrice Avanzi e Tiziano Panconi.
Genova, 2020; br., pp. 368, ill. col., tavv. col., cm 24x28.
prezzo di copertina: € 54.00
|
Libri compresi nell'offerta:
Giovanni Boldini. Il Piacere
Rovereto, Mart, 14 novembre 2020 - 28 febbraio 2021.
A cura di Beatrice Avanzi e Tiziano Panconi.
Genova, 2020; br., pp. 368, ill. col., tavv. col., cm 24x28.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 54.00)
Ottocento. Catalogo dell'Arte Italiana dell'Ottocento. Vol. 30
Milano, 2001; br., pp. 495, ill. b/n, tavv. col., cm 22x30,5.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 40.00)
Ottocento. Catalogo dell'arte italiana dell'Ottocento. VOL. 28
Milano, 1999; ril., pp. 800, tavv. col., cm 22x30.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 77.47)
The Mediterranean in Chiaroscuro. Ribera, Stomer and Mattia Preti from Malta to Rome
Officina Libraria
Roma, Palazzo Barberini, 12 gennaio - 21 maggio 2017.
A cura di Alessandro Cosma e Sandro Debono.
Testo Inglese.
Milano, 2017; br., pp. 56, ill. col., cm 16,5x24.
ISBN: 88-99765-43-X - EAN13: 9788899765439
Soggetto: Pittura
Periodo: 1400-1800 (XV-XVIII) Rinascimento
Testo in:
Peso: 0.18 kg
The exhibition focuses on the intense historic and artistic exchanges between Rome and Malta in the 1600s, when first Caravaggio (1571-1610) and then Mattia Preti (1613-1699) moved to Malta as Knights of the Order of St. John that ruled the island. During that period Malta was increasingly influenced by the artistic and cultural influences emanating from Baroque Rome.
The legacy of Caravaggio is the focus of the first part of the exhibition, dedicated to a group of painters active in Italy in the first decade of the 1600s, whose work was greatly influenced by Caravaggio: from Ribera (1591-1652) to Vouet (1590-1649); from De Haen (1597-1622) to Ter Brugghen (1588-1629); from Stomer (or Stom, 1600-1650 ca.) to the mysterious Candlelight Master.
Another section will be devoted to Mattia Preti, also known as the 'Calabrian Knight' because he belonged to the Order of St. John. The paintings on display testify to his success in Rome and Naples, while others date to his later years after settling in Malta in 1661.
The exhibition closes symbolically with the painting by Francesco de Mura (1696-1782), the Allegory of the Nobility of the Order of Malta, dated 1747. It is a tribute to Malta and its Knights by the artist regarded as the "foremost painter" of Rome.
Baia grande. La pialassa Baiona ultima frontiera per una valle salmastra
Metafore Nomadi. Frammenti d'esistenza e speranza dalla Galilea
Eremi del Lazio meridionale. Guida ai luoghi di culto rupestri
Konrad. Per quanto un'oca allunghi il collo non diventerà mai un cigno