Felice Palma. Massa 1583-1625. Collezione / Collection.
Testi di Andrei Cristina, Ciarlo Nicola, Federici Fabrizio, Claudio Casini e Sara Ragni.
Testo Italiano e Inglese.
Pontedera, 2024; ril. in cofanetto, pp. 289, ill. b/n e col., tavv. b/n e col., cm 24,5x34.
(L'Oro Bianco. Straordinari Dimenticati. The White Gold Forgotten Masters).
prezzo di copertina: € 160.00
|
Libri compresi nell'offerta:
Felice Palma. Massa 1583-1625. Collezione / Collection.
Testi di Andrei Cristina, Ciarlo Nicola, Federici Fabrizio, Claudio Casini e Sara Ragni.
Testo Italiano e Inglese.
Pontedera, 2024; ril. in cofanetto, pp. 289, ill. b/n e col., tavv. b/n e col., cm 24,5x34.
(L'Oro Bianco. Straordinari Dimenticati. The White Gold Forgotten Masters).
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 160.00)
Le botteghe del marmo
Testo Italiano e Inglese.
Ospedaletto, 1992; ril., pp. 153, 10 ill. b/n, 60 ill. col., cm 24x29.
(Immagine).
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 34.49)
Museo Stefano Bardini. I Bronzetti e gli Oggetti d'Uso in Bronzo
A cura di Nesi A.
Firenze, 2009; br., pp. 191, 102 ill. b/n, 7 ill. col., cm 17x24,5.
(Museo Stefano Bardini).
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 30.00)
Bronzetti e Rilievi dal XV al XVIII Secolo
Bologna, 2015; 2 voll., ril. in cofanetto, pp. 729, ill., tavv. col., cm 21,5x30,5.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 90.00)
Sharon Lockhart. Milena Milena. A Work in Progress
Silvana Editoriale
Stockholm, Bonnierskonsthalle, 16 aprile - 29 giugno 2014.
Luzern, Kunstmuseum, 28 febbraio - 21 giugno 2015.
Stockholm, Bonnierskonsthalle, 16 aprile - 29 giugno 2014.
Luzern, Kunstmuseum, 28 febbraio - 21 giugno 2015.
Testo Inglese.
Cinisello Balsamo, 2015; br., pp. 192, 100 ill. b/n e col., cm 23x28.
ISBN: 88-366-3060-X - EAN13: 9788836630608
Soggetto: Fotografia,Opere d'Arte
Testo in:
Peso: 0.88 kg
Her work has been shown at numerous exhibitions in the United States, Europe and Japan. For the past two decades, Lockhart has portrayed individuals and their communities, showing aspects of their everyday lives in moving and still photography. She belongs to a generation of artists who, during the 1990s, turned their attention to the everyday, to the subjective, the human. In her practice, Lockhart often illuminates the forgotten and the overlooked.
Her working process involves long periods of research in a given location, where she familiarizes herself with the local community, often forging deep friendships and initiating a strong collaboration.
Milena, Milena is the second exhibition in a trilogy based on Lockhart's portrait of Polish teenager Milena - a story about the difficulty of leaving childhood behind and facing adulthood. Sharon Lockhart first met Milena in 2009 in ?ód?, Poland, when the girl was nine-years old.
Lockhart gravitated towards Milena's strong personality, and the two soon developed a friendship through the act of play. When Lockhart was invited to stage an exhibition in Warsaw a few years later, she rekindled her friendship with Milena, and discovered Milena's profound desire to write an autobiography about her life. Triggering an ongoing collaboration between Lockhart and Milena, the imagined autobiography has been the impetus through which the two have explored artistic expression together.

Etica Coniugale. Per un Rinnovamento della Morale Matrimoniale
In gioco. Illusione e divertimento nell'arte italiana 1850-1950
Proarch Studium 2030. La città degli studenti/Call for projects
Officina 1922. Una Mostra alle Origini della Fortuna del Barocco
